Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.05.2015 18:30 - Песня самолета-истребителя
Автор: laurencia Категория: Поезия   
Прочетен: 579 Коментари: 0 Гласове:
8

Последна промяна: 06.05.2015 18:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Я - "Як"-истребитель,
мотор мой звенит,
небо - моя обитель,
но тот, который во мне сидит,
считает, что он - истребитель.

В этом бою мною "юнкерс" сбит, -

я сделал с ним, что хотел.
А тот, который во мне сидит,
изрядно мне надоел.

Я в прошлом бою навылет прошит,

меня механик заштопал,
но тот, который во мне сидит,
опять заставляет - в "штопор".

Из бомбардировщика бомба несет

смерть аэродрому,
а кажется, стабилизатор поет:
"Мир вашему дому!"

Вот сзади заходит ко мне "мессершмитт".

Уйду - я устал от ран,
но тот, который во мне сидит,
я вижу - решил на таран!

Что делает он, ведь сейчас будет взрыв!...

Но мне не гореть на песке -
запреты и скорости все перекрыв,
я выхожу из пике.

Я - главный, a сзади, ну чтоб я сгорел! -

Где же он, мой ведомый?
Вот он задымился, кивнул и запел:
"Мир вашему дому!"

И тот, который в моем черепке,

остался один и влип.
Меня в заблуждениье он ввел и в пике -
прямо из "мертвой петли".

Он рвет на себя, и нагрузки - вдвойне.

Эх, тоже мне летчик-ас!
И снова приходится слушаться мне,
но это в последний раз.

Я больше не буду покорным, клянусь!

Уж лучше лежать на земле.
Ну что ж он не слышит, как бесится пульс!
Бензин - моя кровь - на нуле.

Терпенью машины бывает предел,

и время его истекло.
Но тот, который во мне сидел,
вдруг ткнулся лицом в стекло.

Убит! Наконец-то лечу налегке,

последние силы жгу.
Но... что это, что?! Я в глубоком пике
и выйти никак не могу!

Досадно, что сам я немного успел,

Но пусть повезет другому.
Выходит, и я напоследок спел:
"Мир вашему дому!"

1968 г.


Песен на самолета-изтребител

Аз съм „Як”-изтребител,
моторът ми звъни,
небето е моето царство.
Но този, който вътре седи,
си мисли, че е той господарят.

В днешния бой „Юнкерс” свалих, -
както си искам го смазах.
А този, който в мене седи,
стана вече много досаден.

Куршум ме прониза в предишния бой,
механикът мен ме поправи.
Но вътре същият онзи, той
отново ме вкарва в „спирала”.

Б
омба от бомбардировача сее
смърт над летището вредом.
А сякаш стабилизаторът пее:
„Мир на вашия дом!”

Отзад захожда към мен „Месершмит”.
Отивам си – уморих се от рани.
Но този, който в мене седи,
виждам – решен на таран е!

Какво прави той, ще се взривим!...
Но на пясъка не ми се гори –
против забрани и скорости,
аз се издигам нагоре.

Главният аз съм, а отзад – дано изгоря!
Къде е воденият от мен?
Ето, вдигна се дим и онзи запя:
„Мир на вашия дом!”

И този, вътре в черупката ми,
остана самичък и се залепи.
Подведе ме, вкара ме в пикиране
директно от „мъртвата примка”.

Той тегли към себе си и товарът е двоен.
Ех, това е ас и летец!
И отново ще трябва да послуша мен.
Но за последен път вече.

Заклевам се, няма да бъда слуга!
По-добре да лежа там долу.
Но не чува ли той – бесен е пулса!
Бензинът – кръвта ми, на нула е.

Всяко търпение има предел
и времето му изтече.
Но този, който в мен седеше,
заби си в стъклото лицето.

Убит е! Най-накрая - каква лекота,
последните сили изгарям.
Но… какво е това?! Пикирам дълбоко
и как, и как да изляза!

Досадно е, сам аз малко успях,
друг нека има късмет. Дано.
Стана така, накрая също запях:
„Мир на вашия дом!”


© Елена Желева. Превод от руски. 01.05.2015 г.





Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laurencia
Категория: Други
Прочетен: 913850
Постинги: 575
Коментари: 3390
Гласове: 41663